Blogurile pot fi si utile!

Ahhh, blogurile! De vreun an sau doi (?) de cind tot citesc la bloguri (vezi lista mea de la bloglines) timpul meu "liber" (ce tupeu! ai timp liber!) s-a tot redus pina nu a mai ramas mare lucru din el 🙂 Citesc o gramada de bloguri, multe probabil continind doar zgomot, dar majoritatea legate de tehnologii web, rails, delphi, stiri (Romania, Franta) si cam atita.

Pina recent nu am facut nimica practic legat sau produs de bloguri, pe plan personal cel putin. Acum citeva zile ma roaga un amic sa il ajut sa introduca niste pagini sau mai bine zis parti de pagini dinamice intr-un site cit de cit static. Destul de reticent, ma decid pina la urma sa il ajut, pasionat cum sunt de web … dar inca nu aveam o solutie la problema lui. Ma gindeam sa scriu un programel sau un script javascript care sa adauge in paginile lui o parte dinamica.

Dupa o zi de servici, o idee mareata isi face loc intre cafelele ce imi poluasera ziua (era si vineri!). Ideea: am creat un blog la wordpress.com, l-am configurat intr-o ora sa fie cit de cit normal si lizibil, am pus un template simplu etc. Dupa care am ramas cu ideea ca tre' sa scriu io ceva, partea de integrare.

Dupa inca o cafea si un bug scos in le projet du jour, am auzit cum imi pica fisa. De obicei, ca un programator sau software developer ce ma aflu, m-am gindit din prima cum as crea eu insumi solutia. Dar de cind citesc atitea bloguri tehnologice, am vazut o groaza de idei care nu au reusit la implementare si o groaza de solutii free/open-source la probleme simple, punctuale. Deci, logic, eu de ce nu as cauta pe web, poate cineva se ocupa cu integrarea unui blog intr-o pagina web? Zis si facut. Rezultat: cel putin 3 solutii din primele doua pagini de rezultate de la google 🙂

Solutia e deci sa creezi un blog pe care sa pui stirile, articolele, in fine textele pe care vrei sa le integrezi in alt site. Blogurile au toate unul sau mai multe fluxuri RSS (servicii web, xml) care folosesc de obicei la abonament (folosind emailul sau un cititor de bloguri, online sau nu). Programele de genul RSSinclude sau altele creaza un script care se adauga in pagina statica, in locul unde dorim ca textele adaugate dinamic sa apara. Aceste scripturi folosesc fluxul RSS al unui blog pentru a recupera linkurile (sau chiar si continutul) articolelor recent adaugate in blog.

Iaca.

Serus tok